Research Studios Berlin / European Reebok „Pump Up“ Contest

30" TVC Pump Up Film

Pressemeldung der Firma Research Studios Berlin | A Neville Brody Design and Communication Network

Research Studios Berlin contribution to the Reebok „Pump Up“ Contest and the re-launch in 2014.

Neville Brodys Research Studios Berlin contributed to the Reebok Classic and Foot Locker re-lauch contest of the iconic „Reebok Pump“.

The Film positions the pump strongly within an urban context. Stepping off the court into everyday’s life was the motto.

We discussed what excites the target about the re-launch of the „Pump“ and how this product can turn into a lifestyle icon“. (Federico Heise, MD Strategy).

„In the end it´s all about doing your thing. Individuality was the basic idea.“

(Daniel Borck, Design Director Research Studios Berlin)

Research Studios Berlin brought a more european sensibilty to the project aiming mainly at a 14 — 24 years old male audience passionate about their sneakers.

The „Pump“ will be relaunched exclusively by Foot Locker Europe in 2014.

Federico Heise

Brand Strategy, MD Research Studios Berlin

Daniel Borck

Creative Director, MD Research Studios

René Meyer

Design

Sebastian Ittner

Director/Concept



Firmenkontakt und Herausgeber der Meldung:
Research Studios Berlin | A Neville Brody Design and Communication Network
Friedrichstrasse 210
10969 Berlin
Telefon: +49 (30) 9700-5683
Telefax: +49 (30) 2593165-29
http://www.researchstudios.com

Ansprechpartner:
Federico Markus Heise
Managing Director
+49 (30) 9700-5684

Federico Heise Managing Director Research Studios Berlin GmbH A Neville Brody Design and Communication Network London | Berlin | Paris | Barcelona | Tokyo Reel T +49 (0)30 9700 5684 M +49 (0)171 14 23 175 F +49 (0)30 2 5931 6529 Friedrichstrasse 210 D-10969 Berlin www.researchstudios.com federico.heise@researchstudios.com DIE NEUE UFA http://www.designtagebuch.de/ufa-mit-neuem-unternehmensauftritt/


Weiterführende Links

Für die oben stehende Pressemitteilung ist allein der jeweils angegebene Herausgeber (siehe Firmenkontakt oben) verantwortlich. Dieser ist in der Regel auch Urheber des Pressetextes, sowie der angehängten Bild-, Ton-, Video-, Medien- und Informationsmaterialien. Die Huber Verlag für Neue Medien GmbH übernimmt keine Haftung für die Korrektheit oder Vollständigkeit der dargestellten Meldung. Auch bei Übertragungsfehlern oder anderen Störungen haftet sie nur im Fall von Vorsatz oder grober Fahrlässigkeit. Die Nutzung von hier archivierten Informationen zur Eigeninformation und redaktionellen Weiterverarbeitung ist in der Regel kostenfrei. Bitte klären Sie vor einer Weiterverwendung urheberrechtliche Fragen mit dem angegebenen Herausgeber. Eine systematische Speicherung dieser Daten sowie die Verwendung auch von Teilen dieses Datenbankwerks sind nur mit schriftlicher Genehmigung durch die Huber Verlag für Neue Medien GmbH gestattet.